Baner

Wyszukaj na blogu

poniedziałek, 22 sierpnia 2016

Wysokobiałkowa Owsianka a’la snickers

Rozgrzewki ciąg dalszy :D  Tym razem pomysł na wysokobiałkową owsiankę nie tylko dla kulturysty! 



Składniki:

-> ½ szklanki płatków owsianych
-> 1 łyżka wiórek kokosowych
-> 1 miarka białka serwatkowego
-> 2-3 krople ekstraktu waniliowego
-> 2 łyżeczki orzeszków ziemnych
 -> Sos karmelowy
-> Czekolada gorzka
-> ½ - 2/3 szklanki mleka ( krowie bądź sojowe)

Wykonanie:

Płatki owsiane z dodatkiem wiórek kokosowych oraz białka zalać mlekiem z dodatkiem ekstraktu waniliowego i wymieszać. W zależności od gramatury można dodać płatków bądź mleka. Następnie dodajemy 2-3 łyżeczki orzeszków. Przekładamy do lodówki na minimum godzinę ( najlepiej całą noc), płyn powinien zostać wchłonięty przez płatki.  Przekładamy do miseczki, polewamy sosem karmelowym ( przepis po kliknięciu w nazwę) oraz rozpuszczoną w kąpieli wodnej gorzką czekoladą. Na wierzch układamy orzeszki ziemne i posypujemy odrobiną soli morskiej. 

PS można również zrobić bez odżywki!  


środa, 17 sierpnia 2016

Kanapka z awokado i jajkiem w koszulce

Hoho! Dawno nic nowego nie wpadło na bloga! A szkoda:< Wszystko przez nawał pracy, który miałem... Mam nadzieję, że teraz wszystko się zmieni! :) Na dobry początek proste śniadanie



Kanapka z awokado i jajkiem w koszulce

Składniki:

-> 3 kromki wieloziarnistego chleba
-> 3 jajko ( w koszulce)
-> ½ awokado
-> Sok z 1/3 limonki
-> Sól, pieprz,
-> ½ pomidora

Wykonanie:

Na gazie stawiamy dość szeroki i wysoki rondelek z wodą napełniony do 2/3 wysokości. Dodajemy odrobinę octu. Zagotowujemy. 1 jajko wbijamy do miseczki. Gdy woda zacznie się już gotować przy pomocy łyżki/szpatułki tworzymy wir w wodzie. Do niego przelewamy jajko i gotujemy 2.5-3 minuty. Kolejno przy pomocy cedzaka wyjmujemy jajko ( uwaga żeby nie rozwalić, gdyż są bardzo delikatne). Odstawiamy na chwilę, aby obciekło z nadmiaru wody. Czynność powtarzamy z każdym jajkiem osobno.
W tym czasie, gdy jajko się gotuje obieramy awokado i przekładamy do miseczki. Dodajemy sok z limonki, sól oraz pieprz. Przy pomocy widelca miażdżymy owoc i wszystko ze sobą łączymy w pastę.
Na suchej patelni podsmażamy chleb. Pomidory kroimy w plastry.
Gdy wszystkie części mamy już gotowe. Chleb smarujemy pastą z awokado, układamy pomidora a na wierzch jajko w koszulce. 

Smacznego! :) 



sobota, 2 lipca 2016

Pancakesy wieloziarniste z sosem karmelowym




Składniki:

-> 1 jajko
-> 100g mąki wieloziarnistej
-> 150ml mleka
-> 1 łyżeczka miodu
-> Szczypta soli
-> 1 łyżeczka  proszku do pieczenia
-> 1 łyżeczka rozpuszczonego masła

Wykonanie:

W jednej misce łączymy ze sobą wszystkie suche składniki. Suche składniki mieszamy z mlekiem, masłem oraz miodem. Następnie dodajemy jajko ubijając, aż do uzyskania jednolitej masy. Ciasto powinno mieć konsystencję gęstej śmietany.
W razie potrzeby dodać mąki/mleka.
Rozgrzewamy patelnię z niewielką ilością masła i na średnim ogniu smażymy  kilka minut z każdej strony ( do uzyskania złotego koloru).
Propozycja podania z domowym sosem karmelowym, przepis znajdziecie tutaj.





piątek, 3 czerwca 2016

Pełnoziarniste naleśniki z sosem karmelowym i czekoladą.

Dość dawno nic tutaj nie wpisywałem... przepraszam... jednakże ostatni natłok pracy nie pozwolił mi na regularne wpisy.. :( Więc dziś w ramach rozruchu zaczniemy od czegoś trochę mniej dietetycznego - Pełnoziarniste naleśniki z sosem karmelowym i czekoladą.




Składniki:

Ciasto:
-> 1 duże jajko
-> Szklanka mleka
-> Szklanka mąki
-> Szczypta soli 
->1 łyżeczka cukru waniliowego,
Farsz
-> 150g sera białego
-> 1 banan
-> 3-4 łyżki jogurtu naturalnego
-> 3-4 kostki czekolady gorzkiej
-> 1/2 łyżeczki oleju kokosowego
-> Sos karmelowy *

Wykonanie:

Wszystkie składniki na naleśniki wrzucamy do 1 miski, i łączymy przy użycia miksera ( bądź trzepaczki), aż do uzyskania jednolitej masy o zbliżonej konsystencji do gęstej śmietany.
Smażymy na rozgrzanej patelni na niewielkiej ilości oliwy z dwóch stron do czasu, aż się zarumienią.
W tym czasie przygotowujemy farsz. Banana kroimy w półksiężyce. W miseczce mieszamy ser, jogurt oraz 1 łyżeczka cukru, dodajemy banana.
Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej z  niewielką ilością oleju kokosowego, do uzyskania płynnej masy.
Naleśniki nadziewamy farszem, układamy obok siebie. Polewamy sosem karmelowym, na który wylewamy niewielką ilość czekolady. Dekorujemy malinami.





Smacznego! 

*Domowy sos karmelowy:
150g cukru
50g masła
180ml śmietanki 30%
Cukier wsypujemy do garnka o grubym dnie, stawiamy na gaz i podgrzewamy aż całkowicie się rozpuści oraz nabierze brązowego koloru ( uwaga, aby nie spalić, strasznie gorzki!, dodatkowo cukier wolno zacząć, wręcz należy, mieszać gdy zrobi się płynn). Do takiego cukru dodajemy drobno pokrojone masło i mieszamy (najlepiej trzepaczką, zapobiega powstaniu grudek) aż składniki dokładnie się ze sobą połączą. Podgrzewamy. Wlewamy ½ śmietanki i dokładnie mieszamy. Zdejmujemy z ognia, przelewamy do docelowego naczynka i dodajemy resztę śmietany, dokładnie ze sobą mieszając. Ostudzić, aby sos zgęstniał. Można przechowywać długo w lodówce, nawet około tygodnia.

czwartek, 31 marca 2016

Tosty z ricottą i truskawkam

Dziś propozycja na kolejne pyszne, słodkie śniadanie :)





Składniki:

-> 2 kromki chleba tostowego
-> ½ opakowania sera ricotta
-> 2 truskawki
-> 1 jajko
-> 1 łyżka mleka
-> 1 łyżeczka miodu
-> Olej kokosowy do smażenia

Wykonanie:

Najlepiej użyć dość twardy chleb. W głębokim talerzu umieszczamy jajko, dodajemy mleko i mieszamy ze sobą. Do ricotty dodajemy łyżeczkę miodu, dokładnie mieszamy.  Obie kromki chleba wykładamy serem a na jednej kładziemy pokrojone truskawki. Składamy w kanapkę. Maczamy z każdej strony w jajku i smażymy na rozgrzanym oleju (mały ogień) około 3-4 minut z każdej strony. Przekładamy na talerz. Do smaku można również polać czekoladą rozpuszczoną w kąpieli wodnej z dodatkiem oleju kokosowego.