Baner

Wyszukaj na blogu

wtorek, 17 stycznia 2017

Bogatobiałkowa chia ze szpinakiem.

Dawnoo dawnoo temu coś tu się działo...jednakże szarość dnia codziennego uniemożliwiła mi częstsze aktualizowanie bloga z możliwością dzielenia się z Wami swoimi inspiracjami... Wiem wiem.. kilka razy padały już zobowiązania, że teraz będzie lepiej...tym razem odpuszczę...czas zweryfikuje.. na dobry początek bogatobiałkowy chia ze szpinaku.



Składniki:

-> 150ml mleka
-> Garść szpinaku baby
-> 20g nasion chia
-> 10 g płatków owsianych
-> 30g odżywki białkowej
-> 15g mrożonych malin
-> 1 łyżeczka jagód

Wykonanie:

Mleko (krowie, migdałowe[dowolne]) przelać do blendera dołożyć szpinak i dokładnie zblendować. Nasiona chia wsypaćć do naczynia zalać szpinakowym mlekiem i odstawić na kilka godzin, aż napęcznieją. Następnie przełożyć ponownie do kielicha blendera dodać odżywkę białkową i jeszcze raz zmiksować ze sobą.
Powstałą miksturę wykładamy do kielicha posypujemy płatkami. Wcześniej rozmrożone maliny rozdrabniamy przy pomocy widelca i wykładamy na płatki, wierz posypujemy jagodami. Może dodatkowo udekorować płatkami migdałów bądź jagodami goji. 



niedziela, 13 listopada 2016

Trójkolorowy sernik matcha

Współpraca ze sklepem biogo.pl rozwija się pełną parą :D Dzięki nim wręcz "zakochałem się" w harbacie match.. więc na kolejne jej wykorzystanie nie można było długo czekać...ok ok ... względnie długo. Wszystko za sprawą napiętego grafiku z innymi zajęciami.. 

Tym razem postanowiłem wykorzystać ją do stworzenia trójkolorowego sernika! 




Trójkolorowy sernik matcha

Składniki

-> 8-10 herbatników pełnoziarnistych
-> 1 łyżka masła
-> 1 kg twarogu do sernika
-> 4 jajka
-> 2  łyżki miodu
-> 3-4 łyżeczki kakao
-> 2 łyżeczki herbaty Matcha
-> Kilka kropli ekstraktu waniliowego

Wykonanie:

 Spód: herbatniki należy rozdrobnić dodać masło, dokładnie wymieszać i wyłożyć na spód tortownicy. Studzimy w lodówce około 2h.
Ciasto: Twaróg, jajka miód miksujemy do uzyskania jednolitej masy. Dzielimy na 3 równe części. Do 1 dodajemy kakao, 2 – herbata matcha, 3 – ekstrakt waniliowy ( można dodać miód, jeśli lubicie słodszą wersję).
Wykonanie: Przy pomocy chochli nakładamy kolejno po niewielkiej ilości każdego koloru, dzięki czemu uzyskamy pożądany efekt. Nagrzewamy piekarnik do 170C. Naczynie żaroodporne( ew. blachę) napełniamy wodą. Kładziemy w niej tortownice i pieczemy około 70-80 min. Studzimy najlepiej cała noc. Dekorujemy polewą czekoladową z dodatkiem orzechów włoskich. 

Wszystkie produkty można znaleźć w sklepie www.biogo.pl - serdecznie polecam! :) 



 





poniedziałek, 17 października 2016

Leśny mech z masą jogurtową

Pyszne, pięknie wyglądające ciasto, które swym smakiem potrafi zaskoczyć niejedną osobę.  







Składniki:

-> 200g świeżego szpinaku
-> 2 szklanki mąki tortowej ( może być 1 ½ w zależności od szpinaku)
-> ½ szklanki cukru kokosowego
-> 2 jajka
-> ¾ szklanki oleju
-> 2 łyżeczki proszku do pieczenia
-> Kilka kropel aromatu waniliowego
Krem jogurtowy :
-> 2 opakowania jogurtu greckiego
-> 1 galaretka ( preferowana agrestowa)
-> 1-2 łyżki cukru pudru

Wykonanie:

Szpinak należy dokładnie umyć i wysuszyć. Przełożyć do blendera, zmielić na papkę, która później najlepiej postawić na gazę, aby skapał nadmiar wody. Nastawiamy piekarnik na 180C. Ciasto rozpoczynamy od ucierania całych jajek razem z cukrem. Kolejno ciągła stróżką dodajemy olej, aż do połączenia się składników. Zmniejszamy obroty miksera, wsypujemy przesianą mąkę wraz z proszkiem do pieczenia oraz aromatem waniliowym. Na najniższych obrotach miksujemy, aż do połączenia się składników. Dodajemy szpinak i łyżką mieszamy, aż do uzyskania jednolitej masy. Przelewamy do formy, wcześniej wyłożonej papierem, bądź wysmarowanej masłem i oprószonej bułką tartą. Pieczemy około 60 minut. Ciasto odstawiamy do całkowitego wystudzenia. Odkrawamy wierzch ciasta i w palcach rozdrabniamy do miski. Pozostałą część przekrajamy na pół.
Masa:
Należy przygotować gazę, na która wylewamy jogurt i pozostawiamy najlepiej na całą noc (im dłużej tym więcej serwatki spłynie). Kolejno szybkim ruchem przekładamy masę do misy,  miksujemy przez kilka minut dodając stopniowo cukier. Pod koniec ciągiem wlewamy rozpuszczoną galaretkę ( letnia woda, około 1/3 wody na opakowanie), miksując do połączenia się składników.
Kolejność składania ciasta
1 część placka – masa – 2 część placka – masa – rozdrobione ciasto – pestki granatu 







Produkty, mogą Państwo znaleźć 
https://biogo.pl/

Serdecznie polecam i zapraszam!  

wtorek, 11 października 2016

Jogurt matcha z pieczonym grejpfrutem.

Nazwa wzięła się od głównego składnika – herbaty matcha. Słowem wstępu, jest to ostatnio bardzo popularna na całym świecie japońska herbata, uważana za jedną z najzdrowszych.  Występująca w postaci proszku. W kuchni znalazła zastosowanie począwszy od śniadań aż po wypieki.  Jej sekret tkwi w bogactwie witamin oraz przeciwutleniaczy.
Dziś chciałbym Wam zaproponować proste śniadanie z wykorzystaniem herbaty matcha oraz grejpfruta w nieco innej odsłonie.  Tajemnica tkwi w oryginalnym smaku grejpfruta, który podobnie jak inne owoce w procesie pieczenia staje się bardzo słodki.



Składniki:

-> 1 jogurt grecki
-> ½ łyżeczki herbaty matcha
-> 1 grejpfrut
-> 1-2 łyżeczki miodu
-> Cynamon, kardamon, gałka muszkatołowa
-> Kilka orzechów włoskich

Wykonanie:

Piekarnik nastawiamy na 180C. W tym czasie obieramy i kroimy grejpfruta w paski grubości 1-2 cm. Układamy w formie do pieczenia. W małej miseczce ( kieliszku) mieszamy cynamon z kardamonem i gałką muszkatołową). Posypujemy plastry owocu i wstawiamy do nagrzanego piekarnika na 20 min
(aż cynamon się skarmelizuje).  W osobnej miseczce mieszamy jogurt z herbatą matcha, miodem i odrobiną soku z limonki. Przekładamy do miseczki, nakładamy grejpfrut, posypujemy orzechami.

Smacznego! 




Produkty użyte w przepisie znajdziesz w sklepie biogo.pl
oraz wiele innych ciekawych produktów! 

środa, 28 września 2016

Placki chia z truskawkowa salsa

Jakiś czas temu rozpocząłem nową współpracę z wrocławskim sklepem biogo.pl, którego asortyment zawiera bardzo dużo ciekawych produktów. Zamówienie, ekspresowa realizacja i bierzemy się do pracy. Dziś na 1 plan nasiona chia – znane i stosowane już w czasach Azteków.
Roślina znana jest z dość sporej zawartości białka, a także mikro-, makroelementów niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania. Jej właściwości do wchłaniania i zatrzymywania wody są bardzo przydatne dla osób będących na diecie. Jednakże należy pamiętać, że nie wolno spożywać zbyt dużych ilości nasion chia!

Więc moja dzisiejsza propozycja na śniadanie z nasion chia, to proste placki z truskawkową salsa.



Składniki:


-> 1 ¼ szklanki mąki pełnoziarnistej

-> 2 łyżeczki proszku do pieczenia

-> ½ łyżeczki sody


-> 1  łyżka miodu ( bądź cukru)

-> 1 jajko

-> 1 szklanka mleka

-> Ekstrakt waniliowy ( kilka kropli)

-> Szczypta soli


Wykonanie:


Składniki suche  tzn. mąka, proszek do pieczenia, soda i chia mieszamy razem w jednej misce. Wbijamy jajko, zalewamy mlekiem z dodatkiem miodu. Pozostało  jeszcze dodatnie ekstraktu waniliowego oraz szczypty soli. Wszystko łączymy w jedną masę. Smażymy na rozgrzanej patelni kilka minut z każdej strony.

  
W propozycji podania: salsa truskawkowa

Salsa:

 300 g świeżych truskawek

Sok z połowy limonki

Szczypta chilli

Garść świeżej mięty

1 łyżeczka miodu

Teraz należy przygotować salsę. Truskawki obieramy z ogonków. Dokładnie myjemy. Kroimy na drobną kostkę. Siekamy liście mięty. Wyciskamy sok z limonki, dodajemy miód oraz chilli. Dokładnie mieszamy. Chłodzimy w lodówce około 30 minut.



Salsę wykładamy na placek. Ozdabiamy świeżą miętą.








Produkty użyte w przepisie znajdziesz w sklepie biogo.pl
oraz wiele innych ciekawych produktów!